Karin Bryhn - Jorden rundt

See ya later, Vietnam

Posted: 27.02.2016 kl. 16:40. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 1

Akkurat nå er klokka 22:36 her i Kambodsja og vi sitter på en restaurant og spiser sen middag. Landet i Kambodsja tidligere på dagen lg har egentlig bare brukt de siste timene ved bassenget og slappet av. Vært mye farting rundt om i hele Vietnam så nå trengte vi å slappe litt av. Imorgen skal vi se Angkor Wat templene, så det blir spennende. Reiser allerede til Bali på mandag!

Gjør opp for InterContinental

Posted: 22.02.2016 kl. 06:23. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

video:video

Hoi An

Posted: 22.02.2016 kl. 06:17. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Bussturen fra Halong Bay tilbake til Hanoi tok drøye 4 timer. Det var ingenting i forhold til den 14timers lange bussturen vi måtte ta følgende natta til Hoe. Ble veldig overrasket, trodde det kom til å bli 14 helt forjævlige timer i en public billig buss, men var jo den luksusbussen som møtte opp. Var to etasjer med bakoverlente seter og bord nederst ved føttene. Man lå så og si strakt utover med pledd og pute så vi sov mesteparten av turen! Vi kom frem til Hoe på formiddagen, skulle egentlig være der en natt, men pga fulle busser har vi måttet bli flere netter i Hanoi så for at vi skal rekke å komme oss ned til Ho Chi Minh før flyet går må vi droppe noen ting. Vi spiste lunsj der og tok bussen videre 4 timer til Hoi An. Her er det veldig fint, mye mer backpacker sted enn Hanoi. Litt roligere her og veldig fint vær. Pga enda en overfult buss måtte vi bli her en natt lenger, men det går helt fint.

Nå sitter vi på en café i Hoi An Old Town og spiser lunsj. Kl 18 skal vi på nok en 12timers busstur nedover til Nha Trang.

Halong Bay

Posted: 20.02.2016 kl. 05:11. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

True travellers always go back to bed after breakfast

Posted: 17.02.2016 kl. 16:03. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Detoxing from a week in the bush

Posted: 17.02.2016 kl. 08:29. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Bildestrøm fra Afrika

Posted: 17.02.2016 kl. 05:53. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Her var vi på besøk hos Shangana folket. Det er en av de mest primitive stammene som fortsatt står her i Sør-Africa. Det var veldig spennende å se hvordan de levde og hva som var skikk og bruk. Han jeg skåler med her var the chief og det var hjemmelaget øl som de serverte.

Continental Westlake Hanoi

Posted: 17.02.2016 kl. 05:32. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 1

Planen var at vi skulle være i Hanoi i 2 nettet og deretter ta buss til Halong Bay (noen timer unna) for å tilbringe 2 dager der og deretter reise sørover til Hoe. Kvelden før vi skulle til Halong Bay ringte selskapet og sa at det var storm der og at vi måtte vente med å dra. Dermed ble det til at vi sjekket inn på et annet hotell for natta.

Tanten til Caroline har vært så snill og overrasket oss med to netter på Continental Westlake Hanoi hotell su kan nok tro vi var i ekstase! Alt her er helt over the top og det føles ut som om vi er i himmelen. Her skal vi være frem til imorgen, da tar vi buss til Halong Bay, blir der en natt og drar deretter ned til Hue (14timers busstur blir jo fett). I dag er vi ikke sikre på hva vi skal gjøre enda, men det er treningssenter her på hotellet så vi sksl hvertfall (prøve å) trene. Er jo så heldig å reise med to stk som spiser dobbelt sin egen vekt, men forblir like tynne. Meg derimot:-)))))

Uheldigvis

Posted: 14.02.2016 kl. 14:44. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

.....må jeg vaske mine egne klær.

Vietnam

Posted: 13.02.2016 kl. 20:35. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Etter over et døgn med reising, er vi endelig fremme i Hanoi, Vietnam. Tok bare en 8timers flytur til Qatar, deretter en 6timers flytur til Bangkok og så en 1,5times flytur for å komme hit:-)))))

Nå er klokka 02:28 og vi ligger alle 3 i sengene, hører på musikk og slapper av. Vi landet rundt 12tiden og satte deretter kursen mot hotellet. Vi oppgraderte taxien vår for 10 USD (de bruker vietnamesiske dung her, men skriver noen ganger i USD så flere skjønner verdien av ting) for å få gratis wifi og noen vannflakser. Endte opp med den luksus taxien..... Backpacking gone wrong.

Vi pakket ut etter mye stress med bookingen og innsjekkingen, dusjet og møtte deretter Eirik (<3). Spiste middag på en restaurant i området, tuslet deretter tilbake til hotellet, vasket noen klær i vasken (herlig) og møtte Eirik igjen. Kom hjem rundt 01tiden - helt stuptrøtte. Imorgen skal vi prøve å finne et kjøpesenter for vi trenger å kjøpe noen nye klesplagg! Alle hadde klart å pakke feil på en eller annen måte...

Natta!

Livet på savannen

Posted: 12.02.2016 kl. 22:16. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Safe and sound

Posted: 12.02.2016 kl. 22:12. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Fraværet kan vel egentlig skyldes en uke i bushen. Har hatt det kjempe gøy, sett alle mulige afrikanske dyr her på savannen og spist god mat. Nå landet vi nettopp i Qatar etter en 8timers flytur, venter bare på å boarde en 9timers flytur til Bangkok, deretter Hanoi - Vietnam. Regner med jeg får wifi der.

Update from the bush

Posted: 09.02.2016 kl. 13:18. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Johannesburg

Posted: 09.02.2016 kl. 13:16. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Nest stop - Johannesburg

Posted: 09.02.2016 kl. 12:56. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

De siste dagene har vi så og si bare hengt med to amerikanske gutter (<3) som kommer fra Michigan. Vi var ute på byen igår ig farts mellom manhe forskjellige barer og utesteder (taxi og drikke er farlig billig her). Hahah plutselig var vi på et sted kalt "The Bank" på Cape Town Fashion Week afterparty hahah. Var ikke der sånn altfor lenge for å si det sånn.

Nå sitter vi på flyplassen og skal ta flyet til Johannesburg om ikke lenge. Da blir det safari en ukes tid.

Vaaaarmt

Posted: 04.02.2016 kl. 18:40. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 1

Table Mountain

Posted: 04.02.2016 kl. 18:34. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 1

De siste dagene har egentlig gått til å bli kjent med stedet, butikkene i området, finne ut av hvordan alt fungerer og snakke med andre backpackere. Vi har spist middag ute de siste dagene, men her nede er alt seriøst så billig at du aner ikke. Et helt måltid (mat og drikke) på en fin restaurant kan komme på rundt 90-100 Rand, noe som tilsvarer 45-50 kr. Det liker vi.

Vi får bare flere og flere venner her nede og vi faller litt mer inn i det. I dag gikk vi til Table Mountain og fikk se alt det hadde å tilby (verdt de altfor varme timene). Nå er vi på rommet vårt og slapper av, skriver postkort og skal snart fikse oss. Skal ut med noen venner i kveld (merk: Uber er greia her nede).

Cape Town delivers

Posted: 03.02.2016 kl. 19:12. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 2

South-Africa bound

Posted: 02.02.2016 kl. 11:44. Written by: Karin Bryhn - Jorden rundt Comments: 0

Hei! Lenge siden sist!

Mye har forandret seg siden siste innlegg. Har vært russ, ble ferdig med vgs, hatt et friår og jobbet i et halvt år for å endelig kunne dra på jordomreise nå. Dro hjemmefra igår og med meg er Nora og Caroline.

Reiseruten er som følgende:

South-Africa (Cape Town og safari i Johannesburg) - Vietnam - Kambodsja - Bali - Australia - Fiji - USA (California og Wisconsin).

Landet i Cape Town for drøye to timer siden og nå venter vi bare på at rommet er klart. Skal sove i en "mixed dorms" med en gjeng andre gutter og jenter så det blir spennende. Nå skal vi vel egentlig bare skifte klær (går i kosebukse og genser her i steika, jesus), finne et sted vi kan spise lunsj og så ta det derfra. Var to heftige flyturer hit (15 timer tilsammen) så er heeeelt døgndesorientert nå!

Karin Bryhn

Mitt navn er Karin Bryhn, jeg er 19 år og kommer fra Moss. Skoleåret 13/14 tilbragte jeg i Green Bay, Wisconsin som utvekslingsstudent gjennom STS. Nå skal jeg ut på reise igjen, denne gangen verden rundt. Her kan dere holde dere oppdatert på hvor hen i verden jeg befinner meg. Kontakt meg gjerne på: karin_b_96@hotmail.com

KATEGORI

Blogg

ARKIV

Februar 2016Juni 2014Mai 2014April 2014Mars 2014Februar 2014Januar 2014Desember 2013November 2013Oktober 2013September 2013August 2013Juli 2013Juni 2013